A 2006-ban alakult TOMS legfontosabb célkitűzése az első pillanattól az, hogy adhasson. A One for One kampányuk lényege, hogy minden megvásárolt cipő árába be van építve egy másik cipő ára is, amit egy arra rászoruló gyerek viselhet majd valahol a világban. Az elmúlt években 35 millió pár alpargata talált gazdára.
Blake Mycoskie 2006-ban hozta létre a márkát, azóta világsztárok viselik cipőit, és támogatják is őt küldetésében. A sikereken felbuzdulva az elmúlt néhány évben több új kezdeményezésük született. Ha napszemüveget vásárolsz tőlük, segítesz egy arra rászorulónak látása javításában, ha kávét vásárolsz, vizet adsz. Sőt, létrehoztak egy MARKETPLACE elnevezésű internetes felületet, ahol összegyűjtik más hasonló elven működő márkák kínálatát.
Idei újdonságuk egy táskakollekció, amivel egyenesen életeket menthetünk. Minden darabbal együtt megvásárolunk egy, a szülésnél legszükségesebb egészségügyi és orvosi eszközökkel felszerelt kis táskát, aminek tartalma életmentő lehet.
Jó hír, hogy végre hozzánk is elérkezett gyerekcipő-kollekciójuk, ezzel teljesül minden szülő álma: egy cipő áráért kettőt kap. Még ha a másikat nem is a saját gyerekünk viseli majd, sokkal könnyebb szívvel vásárolhatunk majd az amúgy imádnivaló modellekből. A céget várhatóan nem olyan sokára Summit Locke Mycoskie, Blake december 6-án született kisfia fogja irányítani, apukáján keresztül, így egészen biztos nagy hangsúlyt helyeznek majd a jövőben is az apró lábakra tervezet modellekre.